One Plus One oder Sympathy For The Devil

  • Jetzt kommt wohl auch die deutsche Version vom Goddard Film One Plus One oder auch Sympathy For The Devil, bei Amazon ab 16.Juni für 'nen echt fairen Preis zu haben aber Vorsicht, ist ein absolut obskurer Film;


    --> http://www.amazon.de/exec/obid…8_xgl/303-1387101-3385049




    Info's zu den Import Versionen http://www.stonestreff.ch/treff//topic=103377777809

    MICK69.JPGmetallica.ico

    Sweet Cousin Cocaine, lay your cool cool hand on my head...


    Einmal editiert, zuletzt von LittleQueenie ()

  • Französische Version gibts auch;



    05/14/06:


    A new DVD-version of French film-maker Jean-Luc Godard's movie One Plus One was just released in France under it's alternative title, this time with interesting bonus stuff: the rare documentary film Voices about Godard which is said to include some alternative footage from the Sympathy-sessions (incl. the burning Olympic Studios).
    DVD/movie by Jean-Luc Godard "Sympathy For The Devil" (1968) (Carlotta Films 794905, France)


    Gefunden bei Nico Zentgraf; http://www.nzentgraf.de/books/news.htm

    MICK69.JPGmetallica.ico

    Sweet Cousin Cocaine, lay your cool cool hand on my head...


    Einmal editiert, zuletzt von LittleQueenie ()

  • Diese französische Ausgabe hat beide Filmversionen, "Sympathy For The Devil" und "One + One" in voller Länge. Ich bekam sie letzte Woche. Da die deutsche Ausgabe nur 9,95 kosten soll, wird sie nur den Film "Sympathy For The Devil" haben.


    Hier die Rückseite der französischen DVD:


  • Wieso sind denn das 2 Paar Schuhe?
    Dachte, das SFTD die Ausschnitte von "OPO" sind?

  • Zitat

    Logo schrieb am 13.06.2006 23:53
    Wieso sind denn das 2 Paar Schuhe?
    Dachte, das SFTD die Ausschnitte von "OPO" sind?


    Nein, SFTD = One plus One und One plus pone = SFTD , ist ein und der selbe Film, denke mal, das bei der deutschen Version jetzt deutsche Untertitel drunter sind!Deswegen ist oben auf dem Plakat SFTD auch in Klammern gesetzt, genauso wie auf der franz DVD One & One in Klammern steht, das ist ein und der selbe Film!!!


    Hiere ist die Französische DVD, cvon Amazon Frankreich; http://www.amazon.fr/exec/obid…-info/403-9010376-9780441 Und das steht auch "Sympathy For The Devil (One + One) "



    Der Film musste damals in England auf Druck von SFTD in One plus One umbenannt werden!


    Also ich habe einmal den original One Plus Videofilm auf VHS;


    http://www.stonestreff.com/fre…_Plus_One_VHS%20Kopie.jpg


    Und die DVD "Sympathy For The Devil";



    Das sind beides die ORIGINAL Veröffentlichungen aus England (Importe) und beide haben SELBIGEN Inhalt und gehen auch nahezu gleichlang!



    GB 1968, 100 Min., OF
    Regie: Jean-Luc Godard
    Buch: Jean-Luc Godard
    Kamera: Anthony B. Richmond
    Mmusik The Rolling Stones
    Schnitt: Ken Rowles


    Mit: Anne Wiazemsky, Iain Quarrier, The Rolling Stones, Frankie Dymon jr.


    Jean-Luc Godard kombiniert Dokumentarbilder über die Probenarbeit der Rolling Stones zu ihrem Song "Sympathy for the Devil" mit Interviews, Statements und allegorischen Szenen aus dem Umfeld der Black-Power-Bewegung: Der französische "Nouvelle Vague"-Regisseur auf der Suche nach neuen, subversiven Ausdrucksformen als Äquivalent zur revolutionären Aufbruchsstimmung des "Pariser Mai" 1968. "One plus One" (Symathy For The Devil) war Godards Abschied vom bürgerlichen Kino.

    MICK69.JPGmetallica.ico

    Sweet Cousin Cocaine, lay your cool cool hand on my head...


    Einmal editiert, zuletzt von LittleQueenie ()

  • Sympathy for the devil/one plus one


    (dir. Jean-Luc Godard) The critics hated it, the public stayed away in droves. More fool them, says Andrew Hussey. This is an essential document of its era


    Sunday May 21, 2006
    The Observer


    This is one of those rare and unsettling examples of a rock film which has the all the immediacy of reportage from a distant war-zone. The terrain is Olympic Studios in London in June 1968, where the Rolling Stones, recovering from the critical mauling of At Their Satanic Majesty's Request, are at work on the tracks that would become Beggars' Banquet. The film-maker was Jean-Luc Godard, at the height of his reputation as Europe's most daring director. Godard had briefly left Paris for London in the wake of the Paris riots of May '68 with the aim of making a film about art, power and revolution. The Stones, at their most dazzling and Luciferian, were, as Godard saw it, perfect for the role of agents of anarchy in a movie whose stated aim was to 'subvert, ruin and destroy all civilised values'.
    The making of Sympathy for the Devil was fraught. The Stones were at war with themselves and the world (Mick, Keith and Brian were all being constantly hounded for drugs). Amid the constant bickering and stoned conspiracy theories, nobody was surprised when the studio caught fire. Godard was also caught in a series of private battles (with critics, financiers and producers: the producer of this film was punched in the mouth by Godard for changing its title).


    The film was critically panned on its release. Most damagingly for Godard, it was mocked in France where rock music had yet to be taken seriously. 'This is the work of cretins, and Godard is the most cretinous of them all,' said the Situationist philosopher Guy Debord. The film has been derided ever since as a classic example of mid-Sixties radical chic - meaning that it was pretentious, incomprehensible and, worst of all, boring.


    For all this, it turns out to be a cracking movie, now available on DVD for the first time. Godard captured the Stones as they were working on 'Sympathy for the Devil', slowly transforming it from a slow bluesy grind into the familiar apocalyptic samba still has the power to chill the air.


    As the track is worked and reworked, we glimpse the inner dynamics of the Stones. Bill Wyman and Brian Jones are on the margins (Jones spends most of the film shuttered away, ostracised, playing an inaudible and irrelevant acoustic guitar). Charlie Watts is every inch the dapper jazz mod, as spare with his incisive drumming as he is meticulous with his clothes. Jagger is languid, bored and then sexually ambiguous and cruel, coming only properly to life when he sings the lyrics. Most compelling of all is Keith, changing rhythms and cues at will, eyes gleaming, restless and fiercely intelligent, a million miles from the stoned zombie of legend. When he choreographs and leads the band and acolytes (including the witchy Anita Pallenberg) into the 'whoo, whoos' that make the track so malicious, it is sinister and stunning.


    The studio scenes are punctuated by a series of set pieces - an incoherent stew of Situationism and other Sixties stuff. It's all bollocks but it looks superb. Black Panthers in a disused car park execute white virgins; a bookseller reads aloud from Mein Kampf to Maoist hippies; in the final scene the bloodied corpse of a female urban guerrilla is raised to the Stones' soundtrack as Godard himself darts about like a demented Jacques Tati waving Red and Black flags. You just don't find this sort of thing at the local multiplex anymore.


    It's all great stuff: a snapshot of a far-off, lost world where rock music is still a redemptive and revolutionary force.


    · 'Sympathy For the Devil' is released by Fabulous Films/ Fremantle


    http://observer.guardian.co.uk…/story/0,,1777867,00.html

    MICK69.JPGmetallica.ico

    Sweet Cousin Cocaine, lay your cool cool hand on my head...


  • Also hier wird One Plus One als "Directors Cut" aufgeführt und "Sympathy For The Devil" als normaler Kino Release, das würde auch den Unterschied in der Länge der Filme (4 min.) erklären; http://www.imdb.com/title/tt0063665/


    Also Known As:
    One Plus One (UK) (director's cut)
    Runtime: 100 min
    Country: UK
    Language: English
    Color: Color (Eastmancolor)
    Sound Mix: Mono
    Certification: UK:X (original rating) / UK:15 (re-rating) (1997) / Argentina:13 / Sweden:15 / UK:15 (video rating) (1997) (uncut) / UK:X (original rating) (cut)

    MICK69.JPGmetallica.ico

    Sweet Cousin Cocaine, lay your cool cool hand on my head...


  • Zitat

    Nein, SFTD = One plus One und One plus pone = SFTD , ist ein und der selbe Film,


    Da muss ich widersprechen. Es gibt drei signifikante Unterschiede zwischen beiden Filmen.


    1.: In einer Szene sieht man Brian von hinten. Bei der One+1-Version sagt der Sprecher hier zwei Sätze mehr als bei Sympathy.


    2.: In der Studio-Szene, wo Tom Keylock die Stones mit Zigaretten versorgt, ist bei 1+One der Original-(gesprochene) Ton der Stones, bei Sympathy wie hier die LP-Version des Songs eingespielt.


    3.: Am Ende des Films wird bei 1+1 eine Studio-Jam-Session verwendet, bei Sympathy wieder die LP-Version. Weiterhin ist der Abspann unterschiedlich. Bei One+One folgt nach dem letzten bewegten Bild ein schwarzer Hintergrund mit weißer Laufschrift. Bei Sympathy bleibt das letzte Bild „stehen“ und wird abwechselnd in verschieden Farben als Abspannhintergrund benutzt.


    Beide Filme haben die identische Länge. Bei der französischen Ausgabe gibt es aber 5 Bonusse, darunter einen 4 min Beitrag, bei die Unterschiede beider Filme im geteilten Bildschirm gegenübergestellt werden und es gibt ein 45 min „Machen von …“ mit einer Stones-Szene, die nicht im Film vorkommt.


    Ich glaube nicht, dass die dt. Ausgabe beim Preis von 9,95 Euronen auch diese Bonusse haben wird. Ich lasse mich jedoch gern eines Besseren belehren.