A Guide to the Rolling Stones Remastered SACDs

  • www.highfidelityreview.com


    As the August 27th release date for the Rolling Stones Remastered series draws near, we're hearing reports that the discs may already be available for purchase at some Best Buy stores. Apparently these are stores who have "jumped the gun" by putting the discs out in advance of Tuesday's release date.


    There are also reports that at least some stores are reporting that only some of the 22 SACDs will be available on Tuesday with the balance available a week later on September 4th. I guess we'll have to visit the local record store and find out on Tuesday.


    A Guide to the Discs
    While we're awaiting the arrival of the SACDs, I thought it would be interesting to provide some answers to the questions we've been asked about which version of each song appear on each album of the Rolling Stones Remastered Series. I put that question to Bob Merlis, ABKCO's public relations expert.


    Merlis responded by sending me a massive Acrobat PDF file showing that the Rolling Stones Remastered series is made up of 191 different Stones tracks over the 22 disc series. Now I understand how massive a reissue project this was!


    To share this information with our readers, I copied the song list into an Excel spreadsheet and then recreated the list in a larger font so that it could be viewed and printed more easily.


    Some List Highlights
    When reviewing the list, you'll see that there are 3 albums that are entirely in Mono, 9 albums entirely in Stereo and the balance (10) are a mix of Mono and Stereo.


    The only place where I disagree with the list is on the album "Got Live If You Want It!". The ABKCO list shows all of the album's tracks as being in Stereo. To my ears, most of the tracks are either in Mono, or some very "narrow" Stereo. I'll let you be the judge of who is right when you listen to the album.


    Here's ABKCO's breakdown of the albums in terms of mono/stereo tracks:


    Mono Tracks Only

    • England's Newest Hitmakers
    • Out of Our Heads
    • Out of Our Heads - UK Version


    Mono and Stereo Tracks

    • 12x5
    • The Rolling Stones Now
    • December's Children
    • Big Hits (High Tide and Green Grass)
    • Flowers
    • Through the Past, Darkly (Big Hits Vol. 2)
    • Hot Rocks
    • More Hot Rocks
    • The Rolling Stones Singles Collection - The London Years


    Stereo Tracks Only

    • Aftermath
    • Aftermath - UK Version
    • Got Live If You Want It!
    • Between the Buttons
    • Between the Buttons - UK Version
    • Their Satanic Majesties Request
    • Beggars Banquet
    • Let It Bleed
    • Get Yer Ya-Ya's Out
    • Metamorphosis


    Some List Tweaks May Be Coming
    I should also mention that there appear to be a few discrepancies between the pre-release list of tracks on each album and the ABKCO list. Since I don't have all 22 of the Remastered Series SACDs, I'm presenting the ABKCO list as they sent it to me. I suspect a few tweaks to the list may be in order before the final version is published next week.


    The List of Tracks - in HTML and Acrobat Format
    Since our readers may have different setups, I've reproduced the list in both HTML and Adobe Acrobat format. You'll need to visit the Adobe web site and download and install their free Acrobat viewer to view and print the list in that format.


    A Guide to the Rolling Stones Remastered SACDs (updated HTML format)
    A Guide to the Rolling Stones Remastered SACDs (updated Acrobat format)


    Acknowledgements
    I want to offer my thanks to Bob Merlis and Jody Klein, Iris Keitel and Teri Landi at ABKCO Records who compiled this list.


    I'm sure it took more than a little time to assemble it. But it will certainly come in handy next week as Stones fans visit the local record outlet and decide which of the Stones Remastered SACDs to pick up!



    Aftermath (UK Version) - the only SACD reissue
    that has a stereo version of 'Mother's Little Helper'

    MICK69.JPGmetallica.ico

    Sweet Cousin Cocaine, lay your cool cool hand on my head...


  • Kinder, wie die Zeit vergeht. Der Artikel ist schon wieder sechs Jahre alt und ich habe bis heute nicht alle Ausgaben dieser Serie zusammentragen können. Die SACDs waren sowieso mehr in Amerika verbreitet. Hierzulande gab es mehr die DSD-Editionen, oder?

  • Kinder, wie die Zeit vergeht. Der Artikel ist schon wieder sechs Jahre alt und ich habe bis heute nicht alle Ausgaben dieser Serie zusammentragen können. Die SACDs waren sowieso mehr in Amerika verbreitet. Hierzulande gab es mehr die DSD-Editionen, oder?


    Also hierzulande gabs nur die erste Auflage der SACDs, eben in den Digipaks, als die vergriffen waren, gabs dann "nur" die DSD Versionen. Aber die SACD hat sich eh nicht so durchgesetzt, wie vielleicht erwartet.
    Aber schon enorm, 6 Jahre ist das schon her? Echt unglaublich.


    Dabei fehlen fehlen mir noch immer jede Menge der SACDs, ich habe mir damals die leere Box (der Würfel) incl. Booklet gekauft in der Hoffnung, die Box aus finanz. Gründen nach und nach füllen zu können. Ich habe mir erst die meiner Meinung nach wichtigsten und zuerst vergriffenen besorgt, das waren meiner Ansicht her "Afthermath (UK), Beggars Banquet, Their Satanic Majesties (wegen des Covers!!!), Methamorphosis, Let It Bleed und Flowers (UK).
    Between The Buttons (UK) war die erste, die vergriffen war.


    Das ist die Box: The Rolling Stones - Remastered Box Set

    MICK69.JPGmetallica.ico

    Sweet Cousin Cocaine, lay your cool cool hand on my head...


  • Also die Meinung kann ich nicht nachvollziehen, hab zwar auch nur 11 Stück aus der Serie (die doppelten Ausgaben (US u. UK - da hab ich nur die UK, weil halt besser und stimmiger) und Got Live sowie Flowers und Hot Rocks hab ich wegelassen, kommen aber vielleicht nach und nach noch.

    Kann ich ja bei Ebay noch auffüllen da gibts ab und an echte Schnäppchen gab gerade die More Hot Rocks für 8.90, echt ein Schnäppchen.
    Aber was die Qualität angeht sind die Dinger einmalig. Muß dazu sagen das ich auch nen entsprechenden Player dazu hab und Top-Boxen das klingt bei richtiger Einstellung als wenn die Jungs im Wohnzimmer stehen.
    Bin insgesamt bin mit meiner Sammlung richtig glücklich - OUT OF OUR Heads (UK), Beggars und Aftermath sind auf SACD nicht zu toppen, das ist echt Hammer. Die Normal CD's hör ich so gut wie gar nicht mehr und die DSD-CD's sind nicht viel schlechter auch ohne passenden Player ein Gewinn gegenüber den Normalos.

    STONES FOREVER nankering_hsv_avatar.pngNankering


    B 13/08/90 - B 17/08/95 - HH 30/08/98 - HH 24/07/03 - HH 15/08/07 - Hyde Park 06/07/13 - Pinkpop 07/06/14 - B 10/06/14 - HH 09/09/17 - Amsterdam 30/09/17 - Stockholm 12/10/17 - Edinburgh 09/06/18 - B 22/06/18 - M 05/06/22 - Mailand 21/06/22 - B 03/08/22

    Einmal editiert, zuletzt von Nankering ()

  • Schöne Text LQ, versteh leider nicht alles englische von dem technischen Teil :think . Als die Box rauskam 2002 hab ich in der Good Times Ausgabe 5/2002 einen schönen Text gelesen der für mich mit dazu beigetragen hat mir die CD's (leider nur einzeln ohne die Box - die suche ich noch :lechz ) plus Player und Boxen nach und nach zuzulegen, hab es bis heute auch nicht bereut - einfach sagenhaft der Sound :thumbsup: , mittlerweile sind noch etliche andere SACD's dazugekommen auch wenns ja mittlerweile eine tote Sparte geworden ist (SACD) werd ich die CD's ewig hören. :mrsm
    Ich füg die beiden Seiten aus dem Heft mal mit an, ist ganz gut geschrieben - auch für Laien - und paar nette Stonesinfos zu einzelnen Songs gibts auch noch darin. :tumbup



    STONES FOREVER nankering_hsv_avatar.pngNankering


    B 13/08/90 - B 17/08/95 - HH 30/08/98 - HH 24/07/03 - HH 15/08/07 - Hyde Park 06/07/13 - Pinkpop 07/06/14 - B 10/06/14 - HH 09/09/17 - Amsterdam 30/09/17 - Stockholm 12/10/17 - Edinburgh 09/06/18 - B 22/06/18 - M 05/06/22 - Mailand 21/06/22 - B 03/08/22

    Einmal editiert, zuletzt von Nankering ()

  • Hallo zusammen


    man war ich lange nicht mehr hier ... verzeiht mir !
    Zu der Box


    Es ist vom Sound her das beste (meiner Meinung) was reproduziert wurde.
    Ich hatte mir damals alle einzelnt geholt.
    Zudem sollte damals eine blaue Jeans-Sammler Box für alle 23 (muss nochmal alle zählen) CDs kommen.
    Sie kam auch aber dran zukommen was fast unmöglich


    Hatte dann vor ca 2 Jahren die leere Box bei ebax erworben


    Also das Geld ist die Box (auch für die normale) gerechtfertigt


    Basti

    1998 : Schalke / 2003 Oberhausen, Hannover & Utrecht / 2005 San Francisco / 2006 Köln & Hannover /2007 Werchter, Nymwegen, Frankfurt, D'ldorf & Hamburg

  • Jo Basti die "Jeans - Box" such ich auch immer noch :lechz , vielleicht steht das Teil ja noch bei jemandem im Keller sinnlos rum :lol .......zur Erinnerung - so wie auf dem Bild unten sieht das schicke Teil aus, ich würd die Box gerne nehmen :thumbsup:, natürlich auch nicht umsonst.
    Natürlich leer, denn die CD's sind komplett vorhanden, also geht doch alle nochmal nachsehen ;) :D

    STONES FOREVER nankering_hsv_avatar.pngNankering


    B 13/08/90 - B 17/08/95 - HH 30/08/98 - HH 24/07/03 - HH 15/08/07 - Hyde Park 06/07/13 - Pinkpop 07/06/14 - B 10/06/14 - HH 09/09/17 - Amsterdam 30/09/17 - Stockholm 12/10/17 - Edinburgh 09/06/18 - B 22/06/18 - M 05/06/22 - Mailand 21/06/22 - B 03/08/22

    Einmal editiert, zuletzt von Nankering ()

  • Ich habe damals die Original Box leer gekauft, also ohne CDs incl. Booklet etc.



    Das war ein Händler, mit komischem Namen, den kennen viele hier von Ebay, kam aus dem Norden irgendwo ( ich komm nicht auf den Namen :dandepatsch ) gabs für € 20.-


    Siehe auch:



    Habe den anderen Thread gelöscht und die wichtigsten Beiträge in diesen hier verschoben, denke mal, das passt besser!

    MICK69.JPGmetallica.ico

    Sweet Cousin Cocaine, lay your cool cool hand on my head...