Karel Kanits , De Teennagels van Keith Richards.

  • De Teennagels van Keith Richards.


    In De Teennagels van Keith Richards vertelt Kanits zeventien verhalen die gaan om de zaken rondom concerten die hij van de Stones heeft bezocht. „Het zijn geen recensies van de optredens. Boeken daarover zijn er al genoeg. Mijn verhalen gaan bijvoorbeeld over het in de rij liggen voor een postkantoor de avond voorafgaand aan de kaartverkoop. Of grappige dingen die tijdens een reis naar een concert zijn gebeurd. Het is daarom heel herkenbaar voor alle bezoekers van concerten. Het zijn dezelfde gekke toestanden terwijl je toeleeft naar het optreden.’’


    Het mooiste concert van de Stones was voor Kanits een optreden van de band in Paradiso. Hij was zelf niet aanwezig in de zaal maar volgde het live via schermen met andere fans op het Museumplein. „Ik was twee dagen ervoor getrouwd maar ik verheugde me in de weken vooraf meer op dat concert dan mijn trouwen. Dat optreden was een absolute voltreffer. Alleen jammer dat ik niet een van de gelukkigen was die in Paradiso zelf aanwezig mocht zijn.’’




    mehr Infos http://www.ad.nl/denhaag/article1772094.ece